پوشش رسانه ای کنسرت ها، نمایش و همایش ها، موسیقی هنری ایران

samandehi

logo-samandehi

کنسرت ها

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اظهارات چند مدیر خارجی درباره جشنواره موسیقی فجر

مدیران فستیوال‌های خارجی که در طول جشنواره موسیقی فجر به ایران آمده‌اند و قرار بود علاوه بر بازدید از اجراهای رسمی جشنواره شاهد اجرای چند استعداد در موزه موسیقی هم باشند در نشستی با خبرنگاران توضیحاتی در این‌باره ارائه دادند.  به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، ارنت آبرت مدیر موزه قوم‌نگاری ژنو از کشور سوئیس، ژوزف آیچینگر مدیر هنری جشنواره ان‌او‌ای از کشور اتریش، ژوهم والکتبرگ مدیر برنامه جشنواره‌های کشور هلند و آیلار رزا مدیر برگزاری فستیوال‌های موسیقی سنتی پاکستان مهمانان خارجی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر هستند که در تهران حضور پیدا کرده‌اند.  ژوزف آیچینگر مدیر هنری جشنواره ان‌او‌ای از کشور اتریش درباره انگیزه حضور خود در ایران اظهار کرد: ارزیابی من از اجراهای این جشنواره مثبت است. روزهایی را که در ایران سپری کردم توانستم اجراهای ویژه موزه موسیقی را ببینم و چند اجرای رسمی جشنواره را نیز دیدم.  او ادامه داد: نوازندگان ایرانی حضور قدرتمندی روی صحنه داشتند و ارتباط خوبی با مخاطبان‌شان برقرار می‌کردند. من درباره اجراهای ویژه موزه موسیقی هم باید بگویم این اجراها از کیفیت خوبی برخوردار بودند و همین‌طور اجرای یک هنرمند نیشابوری به اسم حسن عبدی که بخش‌هایی از موسیقی تعزیه را برای ما اجرا کرد، بسیار لذت‌بخش بود.  آیچینگر با بیان اینکه مفهوم زیادی از این فضا درک نکرده است، گفت: دوست داشتم مفهوم تعزیه را می‌فهمیدم تا بیشتر بتوانم ماجرا را درک کنم. در میان اجراهای رسمی هم کنسرت گروه کوبه‌ای تهران بسیار برایم جذاب بود زیرا میان اعضای گروه آن‌ها مردی بود که مرشد نام داشت و ضرب زورخانه می‌زد. او شاهنامه هم می‌خواند اما متأسفانه من فارسی بلد نیستم و خوب موضوع را درک نکردم.  او با اشاره به اینکه بررسی‌هایی درباره گروه‌های ایرانی صورت داده است، افزود: قطعا پس از بازدیدهایی که از گروه‌های موسیقی ایرانی داشتم به این نتیجه رسیدم که می‌توانم تعدادی از آن‌ها را به فستیوالی که خودم مدیر آن هستم دعوت کنم.  آیچینگر در عین حال تأکید کرد: ترجیح می‌دهم نامی از این هنرمندان که آن‌ها را برای فستیوال انتخاب کرده‌ام نبرم زیرا باید در این زمینه بیشتر مطالعه داشته باشم. وقت ما برای دیدن جشنواره محدود بود و نمی‌توانستیم دیدارهای گسترده‌ای با رسانه‌ها داشته باشیم.  در بخش دیگری از این نشست که 29 بهمن‌ماه در لابی هتل لاله برگزار شد ژوهم والکتبرگ مدیر برنامه جشنواره‌های کشور هلند نیز در سخنانی مطرح کرد: از حضور در ایران خوشحال هستم. در این مدتی که در ایران بودم توانستم از اجراهای باکیفیتی بازدید کنم که فکر می‌کنم خیلی از این اجراها دارای استاندارد و قابل قبول بودند.  او با بیان اینکه با یک ذهنیت اروپایی با موسیقی ایران ارتباط برقرار کرده است، افزود: تماشاگران ایرانی برای من جالب بودند. آن‌ها واکنش‌های جالبی به هنرمندان و اجراهای آن‌ها نشان می‌دادند. ما هم قطعا برنامه‌ریزی‌هایی برای دعوت از هنرمندان ایرانی خواهیم داشت و من یک بسته از موسیقی ایران را طراحی می‌کنم که بتواند معرف خوبی برای موسیقی ایران باشد و سپس آن را به جشنواره‌ام معرفی کنم.  وی افزود: موسیقی ایرانی این قابلیت را دارد که بتواند مخاطب خود را در دنیا پیدا کند. من هم تلاشم را می‌کنم مجموعه مناسبی از این موسیقی را طراحی و به کشورم در هلند معرفی کنم.  آیلار رزا مدیر برگزاری فستیوال‌های موسیقی سنتی پاکستان نیز که امسال به همراه همکارانش در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده است، افزود: من با موسیقی ایرانی آشنایی دارم و هنگامی که از بخش موسیقی نواحی جشنواره دیدن کردم متوجه شدم که کشور من یعنی پاکستان با منطقه سیستان و بلوچستان در ایران دارای اشتراکات است.  او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من در این جشنواره آثار هنرمندان جوان ایرانی را دیدم که می‌توانم بگویم از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بودند و این موسیقی‌ها می‌تواند در فضاهای علمی مورد بررسی قرار گیرد.  آیلار رزا با اشاره به اجراهایی که در موزه موسیقی از آن‌ها بازدید کرده است، افزود: من از اجراهایی که دیده‌ام تا حد زیادی راضی بودم و فکر می‌کنم بشود طراحی‌هایی روی این موسیقی‌ها انجام داد و آن را به مخاطب معرفی کرد.  سپس ارنت آبرت در سخنانی مطرح کرد: حضور این تعداد هنرمند فعال در جشنواره موسیقی فجر شایسته تقدیر است. آثاری که در این جشنواره ارائه شدند دارای استاندارد جهانی بودند. همچنین این جشنواره بخش‌های گوناگونی داشت که خودش قابل بررسی است.  وی افزود: از نظر من کیفیت این جشنواره قابل قبول است و ما هم به این جا آمدیم تا جنبه‌های مختلف موسیقی ایرانی را گوش دهیم. در واقع در این جشنواره فرهنگ‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر دیدار کنند و به نتیجه‌های خوبی برسند که در نهایت منجر به تعامل می‌شود.  مدیران فستیوال‌های خارجی در حالی در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده‌اند که هیچ یک از خبرنگاران در جریان زمان حضور آن‌ها در ایران و همین‌طور بازدید آن‌ها از موزه موسیقی قرار نگرفتند.

اظهارات چند مدیر خارجی درباره جشنواره موسیقی فجر

مدیران فستیوال‌های خارجی که در طول جشنواره موسیقی فجر به ایران آمده‌اند و قرار بود علاوه بر بازدید از اجراهای رسمی جشنواره شاهد اجرای چند استعداد در موزه موسیقی هم باشند در نشستی با خبرنگاران توضیحاتی در این‌باره ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، ارنت آبرت مدیر موزه قوم‌نگاری ژنو از کشور سوئیس، ژوزف آیچینگر مدیر هنری جشنواره ان‌او‌ای از کشور اتریش، ژوهم والکتبرگ مدیر برنامه جشنواره‌های کشور هلند و آیلار رزا مدیر برگزاری فستیوال‌های موسیقی سنتی پاکستان مهمانان خارجی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر هستند که در تهران حضور پیدا کرده‌اند.

ژوزف آیچینگر مدیر هنری جشنواره ان‌او‌ای از کشور اتریش درباره انگیزه حضور خود در ایران اظهار کرد: ارزیابی من از اجراهای این جشنواره مثبت است. روزهایی را که در ایران سپری کردم توانستم اجراهای ویژه موزه موسیقی را ببینم و چند اجرای رسمی جشنواره را نیز دیدم.

او ادامه داد: نوازندگان ایرانی حضور قدرتمندی روی صحنه داشتند و ارتباط خوبی با مخاطبان‌شان برقرار می‌کردند. من درباره اجراهای ویژه موزه موسیقی هم باید بگویم این اجراها از کیفیت خوبی برخوردار بودند و همین‌طور اجرای یک هنرمند نیشابوری به اسم حسن عبدی که بخش‌هایی از موسیقی تعزیه را برای ما اجرا کرد، بسیار لذت‌بخش بود.

آیچینگر با بیان اینکه مفهوم زیادی از این فضا درک نکرده است، گفت: دوست داشتم مفهوم تعزیه را می‌فهمیدم تا بیشتر بتوانم ماجرا را درک کنم. در میان اجراهای رسمی هم کنسرت گروه کوبه‌ای تهران بسیار برایم جذاب بود زیرا میان اعضای گروه آن‌ها مردی بود که مرشد نام داشت و ضرب زورخانه می‌زد. او شاهنامه هم می‌خواند اما متأسفانه من فارسی بلد نیستم و خوب موضوع را درک نکردم.

او با اشاره به اینکه بررسی‌هایی درباره گروه‌های ایرانی صورت داده است، افزود: قطعا پس از بازدیدهایی که از گروه‌های موسیقی ایرانی داشتم به این نتیجه رسیدم که می‌توانم تعدادی از آن‌ها را به فستیوالی که خودم مدیر آن هستم دعوت کنم.

آیچینگر در عین حال تأکید کرد: ترجیح می‌دهم نامی از این هنرمندان که آن‌ها را برای فستیوال انتخاب کرده‌ام نبرم زیرا باید در این زمینه بیشتر مطالعه داشته باشم. وقت ما برای دیدن جشنواره محدود بود و نمی‌توانستیم دیدارهای گسترده‌ای با رسانه‌ها داشته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست که 29 بهمن‌ماه در لابی هتل لاله برگزار شد ژوهم والکتبرگ مدیر برنامه جشنواره‌های کشور هلند نیز در سخنانی مطرح کرد: از حضور در ایران خوشحال هستم. در این مدتی که در ایران بودم توانستم از اجراهای باکیفیتی بازدید کنم که فکر می‌کنم خیلی از این اجراها دارای استاندارد و قابل قبول بودند.

او با بیان اینکه با یک ذهنیت اروپایی با موسیقی ایران ارتباط برقرار کرده است، افزود: تماشاگران ایرانی برای من جالب بودند. آن‌ها واکنش‌های جالبی به هنرمندان و اجراهای آن‌ها نشان می‌دادند. ما هم قطعا برنامه‌ریزی‌هایی برای دعوت از هنرمندان ایرانی خواهیم داشت و من یک بسته از موسیقی ایران را طراحی می‌کنم که بتواند معرف خوبی برای موسیقی ایران باشد و سپس آن را به جشنواره‌ام معرفی کنم.

وی افزود: موسیقی ایرانی این قابلیت را دارد که بتواند مخاطب خود را در دنیا پیدا کند. من هم تلاشم را می‌کنم مجموعه مناسبی از این موسیقی را طراحی و به کشورم در هلند معرفی کنم.

آیلار رزا مدیر برگزاری فستیوال‌های موسیقی سنتی پاکستان نیز که امسال به همراه همکارانش در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده است، افزود: من با موسیقی ایرانی آشنایی دارم و هنگامی که از بخش موسیقی نواحی جشنواره دیدن کردم متوجه شدم که کشور من یعنی پاکستان با منطقه سیستان و بلوچستان در ایران دارای اشتراکات است.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من در این جشنواره آثار هنرمندان جوان ایرانی را دیدم که می‌توانم بگویم از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بودند و این موسیقی‌ها می‌تواند در فضاهای علمی مورد بررسی قرار گیرد.

آیلار رزا با اشاره به اجراهایی که در موزه موسیقی از آن‌ها بازدید کرده است، افزود: من از اجراهایی که دیده‌ام تا حد زیادی راضی بودم و فکر می‌کنم بشود طراحی‌هایی روی این موسیقی‌ها انجام داد و آن را به مخاطب معرفی کرد.

سپس ارنت آبرت در سخنانی مطرح کرد: حضور این تعداد هنرمند فعال در جشنواره موسیقی فجر شایسته تقدیر است. آثاری که در این جشنواره ارائه شدند دارای استاندارد جهانی بودند. همچنین این جشنواره بخش‌های گوناگونی داشت که خودش قابل بررسی است.

وی افزود: از نظر من کیفیت این جشنواره قابل قبول است و ما هم به این جا آمدیم تا جنبه‌های مختلف موسیقی ایرانی را گوش دهیم. در واقع در این جشنواره فرهنگ‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر دیدار کنند و به نتیجه‌های خوبی برسند که در نهایت منجر به تعامل می‌شود.

مدیران فستیوال‌های خارجی در حالی در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده‌اند که هیچ یک از خبرنگاران در جریان زمان حضور آن‌ها در ایران و همین‌طور بازدید آن‌ها از موزه موسیقی قرار نگرفتند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آخرین مطالب

یادداشت سردبیر

پربیننده ها

جشنواره موسیقی فجر سی و دو

کنسرت ها

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر

بلیت کنسرت و نمایش

برگی از تاریخ موسیقی

 

فرم ورود

unicef.org
     
موسسه خیریه محک
 
موسسه خیریه بهنام دهش پور

دعوت به همکاری:

نیازمندی های موسیقی هنری ایران

پیام به این شماره تلگرام
09226521131

تلگرام